Woensdag 15 februari Hasselt

19 februari 2017 - Hasselt, België

Goedendag beste lezers,

Vandaag zijn we naar Hasselt geweest. We moesten ons om kwart voor negen verzamelen op het station. Iets na 9 hadden we de bus richting Hasselt. We hebben hier ongeveer anderhalf uur ingezeten.

Eenmaal aangekomen in Hasselt bleek dat er nog en paar leerlingen niet waren. Toen kregen we te horen dat we Hasselt mochten gaan verkennen en een uur later weer terug moesten zijn bij de bus halte. Wij zijn gaan lopen en hebben de winkels bekeken. We kwamen terecht bij een kerk en zijn daar naar binnen gegaan om de kerk te bekijken en een kaarsje aan te steken. Ik ben zijn niet gelovig, maar het was een mooie kerk.

Uiteindelijk zijn we weer omgedraaid en waren we netjes op tijd bij de bus halte. Wij bleven maar wachten en wachten en zagen niemand van de klas. We hadden niet van iedereen het telefoon nummer en de leerlingen die we wel hadden die hadden geen internet. Uiteindelijk hebben we besloten om te gaan zoeken naar het jenevermuseum, maar toen werden we gebeld door de lerares. Zij werd boos op ons omdat we er niet waren en wij snapte der niks van. We hadden voor de zekerheid nog naar gevraagd waar we terug moesten verzamelen. Blijkbaar was dit verandert en niemand die ons dit even had door gegeven. in eerste instantie moesten we nar de primarkt, maar al snel belde ze terug ga maar naar het museum. 2 lieve meiden hebben ons geholpen met de weg vinden en het museum bleek maar een straat verder te zijn van waar wij waren. Toen hebben we nog 5 a 10 minuten op de rest van de groep moeten wachten.

In het jenevermuseum moesten we de gele bordjes volgen. je zag alle processen voor jenever maken en de geschiedenis ervan. Het was alleen nogal oud bollig en zonder gids er bij liep iedereen overal maar langs. Binnen 2 minuten stonden we al weer buiten.

Toen kregen we een blaadje met daarop gebouwen die we moesten gaan zoeken en op de foto mee moesten. Zodra we daar mee klaar waren kregen we vrije tijd en moesten we om half vier verzamelen bij de bushalte. Rond vijf uur waren we weer in Maastricht.

Dank jullie wel voor het lezen, morgen zijn we er weer met een nieuw verhaal!

Kim & Celine